Alkollü sürücüler artık aracını çalıştıramayacak…

0

Alınan tedbirlerle 2005 ile 2015 yılları arasında AB genelinde trafik kazası sonucu meydana gelen ölümleri yüzde 43 oranında azaltan AB; bu oranları daha aşağı seviyelere çekebilmek maksadıyla yeni tedbirleri hayata geçirmeye hazırlanıyor. 

Akıllı Hız Desteği

AB bu tedbirlere göre; ölümlü trafik kazalarında en büyük orana sahip olan “Araç hızını yol, hava ve trafiğin gerektirdiği şartlara uydurmamak” kusurunu azaltmak için seyir kontrolü ile uyum içinde çalışan trafik işareti tanıma kameralarını içerecek ve hızını geçerli sınırlara göre ayarlayacak yeni otomobillerin “Akıllı Hız desteği” sistemine sahip olmalarını,

Alkollü sürücülerin araç kullanmalarını engelleyecek temiz nefes örneği verilmeden motorun çalışmasına izin vermeyen alkol kilitleri kullanılmasını,

Tüm yeni otomobillerde Bağımsız Acil Durum Fren Sistemi, Şeritte Kalma Desteği, Geri Vites Kameraları, Sürücü Yorgunluğu Tespiti, Kaza Veri Kaydedicileri içeren sistemlerin kullanılmasını da kapsayan ve 2021’de zorunlu hale getirilmesi planlanan  11 sistem şöyle:

Yan darbe yolcu koruma
  1. Gelişmiş Acil Durum Fren Sistemi
  2. Alkol kilidi kurulum kolaylığı
  3. Uyuşukluk ve dikkat tespiti
  4. Olay (kaza) veri kaydedici
  5. Acil durdurma sinyali
  6. Tam genişlik ön yolcu koruma çarpışma testi – geliştirilmiş emniyet kemerleri
  7. Yayalar ve bisikletliler için kafa çarpma bölgesi genişlemesi – çarpışma durumunda emniyet camı
  8. Akıllı hız yardımı
  9. Şeritte kalma yardımı
  10. Yan darbe yolcu koruma
  11. Gerir görüş kamera veya algılama sistemi.

Her yıl ortalama 3500-4000 insanı trafik kazalarına kurban veren ülkemizdeki durum nasıl peki?

Trafik kazaları incelendiğinde kazaların yarıya yakınının üç etkene bağlı olarak meydana geldiği görülüyor.  Kara Yolları Genel Müdürlüğü 2016 yılı verilerinde bu kazaların;  %40.8’i araç hızını yol, hava ve trafiğin gerektirdiği şartlara uydurmama, %7.39’u arkadan çarpma, % 2,28’i alkollü olarak araç kullanma sonucunda oluştuğu belirtiliyor.

Tam bu noktada AB komisyonu tarafından zorunlu hale getirilmesi planlanan sistemlerin Türkiye’deki araçlarda da zorunlu hale getirilmesi durumunda; yüksek oranlara sahip kaza türlerine bağlı ölüm miktarında ciddi oranlarda azalma sağlanabilir.

Kara Yolları Genel Müdürlüğü  Trafik Kazaları Özeti-2016, Tablo 12: Ölümlü ve Yaralanmalı Trafik Kazalarına Etken Sürücü Kusurlarına Ait Bilgiler – 2016

Yorum Yaz

Please enter your comment!
Please enter your name here